U sredu, 11.12.2024. godine, u prostorijama Privredne komore Beograda, uspešno je održana radionica/konsultacije sa privrednim subjektima u cilјu unapređenja regulatornog okvira u oblasti APOTEKARSKE DELATNOSTI.
Organizatori ove radionice bili su Svetska banka – Projekat “EU za bolјe poslovno okruženje” (EU4BE), Republički sekretarijat za javne politke i Privredna komora Beograda.
Glavni deo radionice činile su konsultacije u formi fokus grupa, u okviru kojih je sa predstavnicima apotekarskih ustanova iz Beograda i Smedereva diskutovano o administrativnim postupcima i zahtevima koje moraju da ispune, kao i o preporukama za njihovo pojednostavlјenje. EU4BE tim će zaklјučke sa fokus grupa uzeti u obzir prilikom dostavlјanja finalnih preporuka za optimizaciju i digitalizaciju administrativnih postupaka institucijama nadležnim u ovoj oblasti.
U uvodnom delu radionice, predstavlјeni su instrumenti i metodologije za olakšano pružanje usluga i unapređenje administrativnih postupaka: 1) Registar administrativnih postupaka (RAP portal), koji predstavlјa jedinstvenu informacionu tačku za privredu i građane i pruža podatke o svim administrativnim postupcima i zahtevima u svim oblastima poslovanja; 2) „Životni vek” i „poslovne epizode”, koji predstavlјaju vodič kroz administrativne postupke i zahteve od osnivanja privrednog subjekta do prestanka poslovanja u konkretnoj privrednoj delatnosti i 3) Portal za monitoring poslovnog okruženja i reformskih mera i aktivnosti koji Vlada Srbije sprovodi u cilјu unapređenja poslovnog okruženja.
Zahvalјujemo se Privrednoj komori Beograda na ostvarenoj saradnji i organizaciji ovih konsultacija, koje su imale za cilј da doprinesu lakšem, efikasnijem i jeftinijem svakodnevnom poslovanju privrednih subjekata.