REGISTAR ADMINISTRATIVNIH POSTUPAKA – SVE NA JEDNOM MESTU

28 / 09 / 2023

Republički sekretarijat za javne politike organizovao je u sredu 27. septembra  promociju Portala Registra administrativnih postupaka i 17 novih digitalnih usluga Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI) i Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).

Osnovna funkcija Registra je da se na jednom mestu nađu sve informacije o postupcima koje sprovodi javna uprava, kako bi privreda i građani ostvarili neko svoje pravo ili ispunili neku obavezu.

Na Portalu Registra trenutno je dostupno više od 2800 postupaka (2380 za privredu i više od 420 za građane), u nadležnosti više od 100 organa javne uprave – izjavila je, tokom svog uvodnog obraćanja, direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić.

„Registar administrativnih postupaka (RAP), potvrda je strateškog opredelјenja Vlade Republike Srbije da omogući efikasnije i transparentnije poslovno okruženje, da javnu upravu učini dostupnom svim građanima, i da usluge javne uprave budu kreirane baš po meri građana i privrede. Registar i njegov javno dostupan portal, nastali su kao deo Programa za pojednostavlјenje administrativnih postupaka i regulative „e-PAPIR“. U okviru tog programa, ukinut je 21 administrativni postupak, 393 administrativna postupka su optimizovana, čime su ostvarene uštede od preko 33 miliona evra na godišnjem nivou, a nivo administrativnog opterećenja smanjen sa 3,26% na 2,95% BDP“, istakla je direktorka RSJP.

Nemačka razvojna saradnja kroz projekat „Podrška reformi javne uprave u procesu pristupanja EU“, koji sprovodi Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju GIZ, pružila je podršku razvoju RAP portala za građane na kojem danas možemo pronaći informacije o više od 430 usluga iz 89 organa javne uprave, istakla je direktorka GIZ-a u Srbiji Daniela Funke.

Zahvalјujući digitalizaciji usluge javne uprave su sada brže i jeftinije, dostupne u nekoliko jednostavnih koraka:

  • Korisnik na Portalu eUprava popunjava elektronski zahtev, prilaže dokumentaciju i ukoliko usluga zahteva finansijski izdatak, vrši elektronsko plaćanje;
  • Sistem automatski pristupa elektronskim registrima i pribavlјa podatke po službenoj dužnosti koji su neophodni u procesu odlučivanja;
  • Podnosilac zahteva redovno dobija obaveštenja o mogućim dopunama dokumentacije i promenama u statusu predmeta;
  • Na kraju, akt se dostavlјa elektronskim putem u eSanduče podnosioca na Portalu eUprava i trajno je dostupna korisniku i nadležnim organima za sve dalјe postupke.

Ovaj projekat je samo jedan od brojnih projekata za unapređenje usluga u kojima učestvuje Kancelarija za IT i eUpravu.  U narednom periodu očekujemo da realizacijom drugih projekata i usluga doprinesemo zadovolјstvu građana i privrede eUpravom.

Promocija portala organizovana je uz podršku projekta nemačko-srpske razvojne saradnje „Podrška reformi javne uprave u procesu pristupanja Evropskoj uniji“, koji sprovodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).

Novim digitalizovanim uslugama MUP-a, možete pristupiti OVDE.

Prvim digitalizovanim uslugama MGSI, možete pristupiti OVDE.