Kancelarija za regulatornu reformu i analizu efekata propisa prvo vodi računa o tome da li je obrađivač propisa odgovorio na sva pitanja propisana članom 40. Poslovnika Vlade, te utvrđuje da li je obrađivač propisa ispunio obavezu u formalnom smislu. Ukoliko jeste, Kancelarija pre svega sagledava značaj pojedinih zakonskih rešenja na privredu Republike Srbije. Nakon toga se vodi računa da li je obrađivač propisa izradio sveobuhvatnu i detaljnu analizu tih zakonskih rešenja, kao i da li je sprovedena analiza efekata zakona. Kancelarija posebno vodi računa, ocenjujući analizu, da li je obrađivač propisa i u kojoj meri odgovorio na predviđena pitanja. Prilikom davanja ocene o kvalitetu priložene analize, Kancelarija posebno obraća pažnju da li je obrađivač propisa prezentovao dovoljan broj kvalitativnih i kvantitativnih podataka na osnovu kojih bi sve zainteresovane strane imale uvid u efekte predviđenih zakonskih rešenja, kao i u sva ona alternativna rešenja koja obrađivač propisa nije implemrntirao u sam tekst nacrta zakona.”
Na osnovu člana 40. Poslovnika Vlade (“Službeni glasnik RS”, br. 37/2011) kao prilog uz nacrt zakona predlagač dostavlja i analizu efekata zakona, koja sadrži sledeća objašnjenja:
- Na koga će i kako će najverovatnije uticati rešenja u zakonu,
- Kakve troškove će primena zakona stvoriti građanima i privredi (naročito malim i srednjim preduzećima),
- Da li su pozitivne posledice donošenja zakona takve da opravdavaju troškove koje će on stvoriti,
- Da li se zakonom podržava stvaranje novih privrednih subjekata na tržištu i tržišna konkurencija,
- Da li su sve zainteresovane strane imale priliku da se izjasne o zakonu i
- Koje će se mere tokom primene zakona preduzeti da bi se ostvarilo ono što se donošenjem zakona namerava.