Републички секретаријат за јавне политике организовао је у среду 27. септембра промоцију Портала Регистра административних поступака и 17 нових дигиталних услуга Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ) и Министарства унутрашњих послова (МУП).
Основна функција Регистра је да се на једном месту нађу све информације о поступцима које спроводи јавна управа, како би привреда и грађани остварили неко своје право или испунили неку обавезу.
На Порталу Регистра тренутно је доступно више од 2800 поступака (2380 за привреду и више од 420 за грађане), у надлежности више од 100 органа јавне управе – изјавила је, током свог уводног обраћања, директорка Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић.
„Регистар административних поступака (РАП), потврда је стратешког опредељења Владе Републике Србије да омогући ефикасније и транспарентније пословно окружење, да јавну управу учини доступном свим грађанима, и да услуге јавне управе буду креиране баш по мери грађана и привреде. Регистар и његов јавно доступан портал, настали су као део Програма за поједностављење административних поступака и регулативе „е-ПАПИР“. У оквиру тог програма, укинут је 21 административни поступак, 393 административна поступка су оптимизована, чиме су остварене уштеде од преко 33 милиона евра на годишњем нивоу, а ниво административног оптерећења смањен са 3,26% на 2,95% БДП“, истакла је директорка РСЈП.
Немачка развојна сарадња кроз пројекат „Подршка реформи јавне управе у процесу приступања ЕУ“, који спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ, пружила је подршку развоју РАП портала за грађане на којем данас можемо пронаћи информације о више од 430 услуга из 89 органа јавне управе, истакла је директорка ГИЗ-а у Србији Даниела Функе.
Захваљујући дигитализацији услуге јавне управе су сада брже и јефтиније, доступне у неколико једноставних корака:
- Корисник на Порталу еУправа попуњава електронски захтев, прилаже документацију и уколико услуга захтева финансијски издатак, врши електронско плаћање;
- Систем аутоматски приступа електронским регистрима и прибавља податке по службеној дужности који су неопходни у процесу одлучивања;
- Подносилац захтева редовно добија обавештења о могућим допунама документације и променама у статусу предмета;
- На крају, акт се доставља електронским путем у еСандуче подносиоца на Порталу еУправа и трајно је доступна кориснику и надлежним органима за све даље поступке.
Овај пројекат је само један од бројних пројеката за унапређење услуга у којима учествује Канцеларија за ИТ и еУправу. У наредном периоду очекујемо да реализацијом других пројеката и услуга допринесемо задовољству грађана и привреде еУправом.
Промоција портала организована је уз подршку пројекта немачко-српске развојне сарадње „Подршка реформи јавне управе у процесу приступања Европској унији“, који спроводи Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).
Новим дигитализованим услугама МУП-а, можете приступити ОВДЕ.
Првим дигитализованим услугама МГСИ, можете приступити ОВДЕ.