Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

РЕГИСТАР АДМИНИСТРАТИВНИХ ПОСТУПАКА – СВЕ НА ЈЕДНОМ МЕСТУ

28 / 09 / 2023

Републички секретаријат за јавне политике организовао је у среду 27. септембра  промоцију Портала Регистра административних поступака и 17 нових дигиталних услуга Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ) и Министарства унутрашњих послова (МУП).

Основна функција Регистра је да се на једном месту нађу све информације о поступцима које спроводи јавна управа, како би привреда и грађани остварили неко своје право или испунили неку обавезу.

На Порталу Регистра тренутно је доступно више од 2800 поступака (2380 за привреду и више од 420 за грађане), у надлежности више од 100 органа јавне управе – изјавила је, током свог уводног обраћања, директорка Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић.

„Регистар административних поступака (РАП), потврда је стратешког опредељења Владе Републике Србије да омогући ефикасније и транспарентније пословно окружење, да јавну управу учини доступном свим грађанима, и да услуге јавне управе буду креиране баш по мери грађана и привреде. Регистар и његов јавно доступан портал, настали су као део Програма за поједностављење административних поступака и регулативе „е-ПАПИР“. У оквиру тог програма, укинут је 21 административни поступак, 393 административна поступка су оптимизована, чиме су остварене уштеде од преко 33 милиона евра на годишњем нивоу, а ниво административног оптерећења смањен са 3,26% на 2,95% БДП“, истакла је директорка РСЈП.

Немачка развојна сарадња кроз пројекат „Подршка реформи јавне управе у процесу приступања ЕУ“, који спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ, пружила је подршку развоју РАП портала за грађане на којем данас можемо пронаћи информације о више од 430 услуга из 89 органа јавне управе, истакла је директорка ГИЗ-а у Србији Даниела Функе.

Захваљујући дигитализацији услуге јавне управе су сада брже и јефтиније, доступне у неколико једноставних корака:

  • Корисник на Порталу еУправа попуњава електронски захтев, прилаже документацију и уколико услуга захтева финансијски издатак, врши електронско плаћање;
  • Систем аутоматски приступа електронским регистрима и прибавља податке по службеној дужности који су неопходни у процесу одлучивања;
  • Подносилац захтева редовно добија обавештења о могућим допунама документације и променама у статусу предмета;
  • На крају, акт се доставља електронским путем у еСандуче подносиоца на Порталу еУправа и трајно је доступна кориснику и надлежним органима за све даље поступке.

Овај пројекат је само један од бројних пројеката за унапређење услуга у којима учествује Канцеларија за ИТ и еУправу.  У наредном периоду очекујемо да реализацијом других пројеката и услуга допринесемо задовољству грађана и привреде еУправом.

Промоција портала организована је уз подршку пројекта немачко-српске развојне сарадње „Подршка реформи јавне управе у процесу приступања Европској унији“, који спроводи Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).

Новим дигитализованим услугама МУП-а, можете приступити ОВДЕ.

Првим дигитализованим услугама МГСИ, можете приступити ОВДЕ.