Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Дигитализовано првих 27 поступака за добијање лиценци, дозвола и сагласности за привреду

29 / 12 / 2020

Београд, 29. децембар 2020 – Увођењем нових електронских услуга за привреду на Порталу еУПРАВА кроз Програм еПАПИР привредницима у Србији је доступно првих 27 потпуно дигитализованих поступака за издавање дозвола, лиценци и сагласности. Ова иновација је део трогодишњег пројекта за унапређење пословног окружења у Србији, коју реализују Републички секретаријат за јавне политике, Канцеларија за ИТ и еУправу Владе Републике Србије и Међународна финансијска корпорација (IFC), чланица Групације Светске банке, уз финансијску подршку Фонда за добру управу Уједињеног краљевства и Британске амбасаде у Београду.

Први дигитализовани поступци, између осталог, укључују упис у регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља, признавање регистрације средстава за заштиту биља, упис у регистар произвођача семена, расада, мицелија јестивих и лековитих гљива, упис у регистар средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта и многе друге.

Ови поступци су сада бржи и јефтинији, а потребне дозволе су доступне у неколико једноставних корака:

  • Корисник на Порталу еУправа попуњава електронски захтев, прилаже документацију и врши електронско плаћање, уколико услуга захтева финансијски издатак;
  • Систем аутоматски приступа електронским регистрима и прибавља податке по службеној дужности који су неопходни у процесу одлучивања;
  • Подносилац захтева редовно добија обавештења о могућим допунама документације и променама у статусу предмета;
  • На крају, дозвола се доставља електронским путем у еСандуче подносиоца на порталу еУправа и трајно је доступна кориснику и надлежним органима за све даље поступке.

“Данас можемо користити првих 27 дигитализованих поступака за привреду, до чега је довео један системски приступ Владе да кроз Програм еПАПИР укључи 85 органа и организација јавне управе и скоро 500 државних службеника који су активно учествовали на попису, поједностављењу и дигитализацији поступака. Направљен је Регистар са 2600 административних поступака који се односе на привреду и припремљене су препоруке за поједностављење 1200 поступака. До сада је поједностављено или укинуто више од 130 поступака чиме су направљене уштеде за привреду у вредности већој од 32 милиона евра на годишњем нивоу. До краја марта завршићемо дигитализацију још 50 услуга из области запошљавања, рударства, заштите животне средине, саобраћаја, ветерине, као и услуге које пружа Министарство унутрашњих послова, учинићемо доступним Регистар административних поступака  подизањем Портала као јединственог места са свим информацијама о поступцима/услугама за привреду које спроводи јавна управа, што значи да ће привредник на врло једноставан начин са два до три клика доћи до свих, њему потребних информација, о сваком поступку”, изјавила је Бојана Тошић, директорка Републичког секретаријата за јавне политике.

“Дигитализацијом поступака олакшавамо и омогућавамо привреди у Србији јефтиније пословање. Обилажење шалтера више не сме да буде обавеза ни грађана као ни привреде. Морамо јавну управу ставити у службу сваког грађанина и сваког предузећа. Захваљујући овом пројекту  на крају ћемо имати 100 најчешћих услуга за привреду комплетно дигитализованих и доступих електронски, што ће привреди уштедети 8 милиона долара на годишњем нивоу. Кроз овај пројекат смо такође успоставили платформу за масовну дигитализацију процедура за правна лица и очекујемо да државне институције крену у дигитализацију сопствених поступака”, истакао је Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

Први дигитализовани поступци, између осталог, укључују упис у регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља, признавање регистрације средстава за заштиту биља, упис у регистар произвођача семена, расада, мицелија јестивих и лековитих гљива, упис у регистар средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта и многе друге.

“У сарадњи са Канцеларијом у октобру месецу 2020. године смо започели процес којим омогућавамо привредним субјектима кроз 7 основних поступака, а укупно 22 услуге док се 14 поступака се покрећу по службеној дужности. Први дигитализовани поступци, укључују упис у Регистар произвођача, прерађивача, дорађивача, увозника, складиштара и прометника биља, биљних производа и прописаних објеката – фиторегистар; Регистар произвођача семена, расада, мицелија јестивих и лековитих гљива; Регистар прoизвођача садног материјала воћака, винове лозе и хмеља; признавање регистрације средства за заштиту биља; Регистар дистрибутера и увозника средстава за заштиту биља; Регистар дистрибутера и увозника средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта; Регистар средстава за исхрану биља и оплемењивача земљишта. Они сада могу да без доласка у канцеларије Управе, поднесу захтев и добију информацију о томе да ли су добили решење о упису, брисању или измени њиховог статуса у неким од наведених регистара ”, рекао је Небојша Милосављевић, директор Управе за заштиту биља.

Платформа еДозволе која је изграђена као део инфраструктуре Портала еУправа омогућава и неограничено додавање процедура у будућности, чиме се ствара основа за даљу дигитализацију и креирање свеобухватне платформе за издавање електронских решења. Са додавањем нових поступака формирају се и нови регистри за аутоматско преузимање података, те на тај начин нове услуге постају квалитетније и брже.

Уједињено краљевство подржава процес унапређења пословног окружења, јер у реформисаној и конкуретној привреди види чврст основ за регионалну стабилност и просперитет.  Уједињено краљевство је у претходном периоду, са подршком вредном преко 5 милиона фунти, највећи билатерални донатор процеса дигитализације у Србији. Циљ трогодишњег Пројекта за унапређење пословног окружења у Србији је смањење административног оптерећења за привреду кроз поједностављивање 1.750 административних поступака, омогућавање електронског издавања 100 дозвола и уклањање пракси које негативно утичу на развој конкуренције. Очекује се да ће око 600 дозвола, сагласности и одобрења бити поједностављено.

Пројекат је део великог реформског пројекта Владе за поједностављење административних поступака и регулативе – еПапир у оквиру кога ће се у наредна два месеца успоставити Регистар административних поступака и подићи Портал овог Регистра који ће представљати јединствено место са свим потребним информацијама за привреднике о сваком поступку који спроводи јавна управа, што ће им олакшати приступ информацијама и смањити трошкове. Преко овог портала, привредници ће са неколико кликова покретати дигитализоване процедуре, а за оне које нису дигитализоване, добити сва упуства како би их у најкраћем року савладали.