Канцеларија за регулаторну реформу и анализу ефеката прописа прво води рачуна о томе да ли је обрађивач прописа одговорио на сва питања прописана чланом 40. Пословника Владе, те утврђује да ли је обрађивач прописа испунио обавезу у формалном смислу. Уколико јесте, Канцеларија пре свега сагледава значај појединих законских решења на привреду Републике Србије. Након тога се води рачуна да ли је обрађивач прописа израдио свеобухватну и детаљну анализу тих законских решења, као и да ли је спроведена анализа ефеката закона. Канцеларија посебно води рачуна, оцењујући анализу, да ли је обрађивач прописа и у којој мери одговорио на предвиђена питања. Приликом давања оцене о квалитету приложене анализе, Канцеларија посебно обраћа пажњу да ли је обрађивач прописа презентовао довољан број квалитативних и квантитативних података на основу којих би све заинтересоване стране имале увид у ефекте предвиђених законских решења, као и у сва она алтернативна решења која обрађивач прописа није имплемрнтирао у сам текст нацрта закона.”
На основу члана 40. Пословника Владе (“Службени гласник РС”, бр. 37/2011) као прилог уз нацрт закона предлагач доставља и анализу ефеката закона, која садржи следећа објашњења:
- На кога ће и како ће највероватније утицати решења у закону,
- Какве трошкове ће примена закона створити грађанима и привреди (нарочито малим и средњим предузећима),
- Да ли су позитивне последице доношења закона такве да оправдавају трошкове које ће он створити,
- Да ли се законом подржава стварање нових привредних субјеката на тржишту и тржишна конкуренција,
- Да ли су све заинтересоване стране имале прилику да се изјасне о закону и
- Које ће се мере током примене закона предузети да би се остварило оно што се доношењем закона намерава.