У уторак, 14.11.2023. године, у просторијама Привредне коморе Београда, успешно је одржана радионица која је укључила и групну дискусију кроз формат фокус групе са представницима приватног сектора, са циљем да заједно размотримо административне поступке и захтеве који стоје пред привредним субјектима у области превоза терета у домаћем и међународном друмском саобраћају. Сврха радионице, дакле, била је да се, у непосредној комуникацији са привредним субјектима, сагледа који су то административни поступци и захтеви који највише оптерећују привредне субјекте у одабраним привредним делатностима, досадашња искуства привредних субјеката у поштовању административних поступака и захтева, као и предлози за оптимизацију административних поступака и захтева, побољшање представљених пословних епизода, итд.
Организатори ове радионице били су Републички секретаријат за јавне политке, пројекат „ЕУ за боље пословно окружење“ (ЕУ4БЕ) који спроводи Светска банка у сарадњи са Владом Републике Србије и уз подршку Европске Уније, и Привредна комора Београда. Кроз пројекат ЕУ4БЕ и у сарадњи са Светском банком, Републички секретаријат за јавне политике ради даље на унапређењу пословног окружења које обухвата поједностављење регулаторног оквира и стварање инструмената који помажу привредним субјектима да боље разумеју и лакше извршавају законске обавезе.
Радионици је присуствовало 13 представница и представника приватног сектора, привредних субјеката који се баве превозом терета у домаћем и међународном друмском саобраћају.
Једна од тема коју смо обрадили на овој радионици везана је за израду Регистра административних поступака (РАП портала), који представља јединствену информациону тачку за привреду и грађане и пружа податке о свим поступцима и захтевима у свим областима пословања. Током радионице је истакнуто и да је у протеклом периоду извршен попис административних поступака које привредни субјекти покрећу пред државним органима као и административних захтева које привредници треба да испуне приликом покретања пословања и током пословања у различитим привредним делатностима. Коначно, говорили смо и о томе да је у оквиру пројекта ЕУ4БЕ припремљен и додатни инструмент за лакше разумевање обавеза које привредници у овој области треба да испуне, под називом „пословна епизода“, а који представља водич кроз административне поступке и захтеве од оснивања привредног субјекта до престанка пословања.
По завршетку представљања пословних епизода у области превоза терета у домаћем друмском саобраћају, отварена је дискусија са присутним представницима приватног сектора, током које су изнели запажања и потешкоће са којима су се сусретали у свом досадашњем пословању, као и предлоге за поједностављење административних поступака и захтева. Главни закључак дискусије је да постоји простор за оптимизацију нарочито административних захтева у области превоза терета у домаћем и међународном друмском саобраћају, као и за дигитализацију појединих административних поступака.
Захваљујемо се Привредној комори Београда на указаном поверењу, оствареној сарадњи и на организацији ове радионице која је одиграла важну улогу у томе да заједно са представницима приватног сектора – допринесемо лакшем и ефикаснијем свакодневном пословању привредних субјеката.