Пројекат „ЕУ за боље пословно окружење – EU4БE“, који спроводи Светска банка, уз подршку Европске уније и у партнерству са Владом Републике Србије, има за циљ подршку реформама усмереним на унапређење пословног окружења у Републици Србији. Спровођење пројекта почело је јуна 2021. и трајаће до јуна 2025. године. Укупна вредност пројекта је 5.5 милиона евра. Главни партнери на пројекту су Министарство привреде, Републички секретаријат за јавне политике, Министарство за европске интеграције и друга министарства и органи државне управе.
Пројекат ЕУ4БЕ обухвата 3 компоненте:
1) Успостављање платформе за координацију реформи за унапређење пословног окружења, 2) Подршка оптимизацији административних поступака и правног оквира, и 3) Инструмент за флексибилну техничку подршку.
Један од кључних корака за смањење административног оптерећења привредних субјеката је јачање ефикасности и транспарентности рада јавне управе, укључујући и путем пописа и успостављања јавне базе административних захтева односно услова које привредни субјекти треба да испуњавају – Регистра административних поступака и захтева (РАП портал). Административни захтеви представљају прописану обавезу привредног субјекта да припреми, усвоји, евидентира, архивира и инспекцијама учини доступним одговарајућу документацију, али и да обезбеди одговарајући кадар, опрему и објекте и друге услове, у складу са прописима Републике Србије како би несметано обављали пословање.
Друга компонента ЕУ4БЕ пројекта обухвата подршку у идентификацији, попису и поједностављењу административних захтева и финализацији РАП портала, чиме би се привредницима омогућило скраћење времена и смањење трошкова пословања. Као полазна тачка у идентификовању административних захтева, коришћене су контролне листе инспекција и анализирани прописи које примењују инспекције током инспекцијског надзора. До сада је ЕУ4БЕ идентификовао преко 4000 административних захтева, од чега је око половине и уписанo у Регистар административних поступака и захтева (РАП портал), те обучио 130 службеника за рад на попису и уносу податка у портал РАП.
У наредном периоду биће унети и преостали административни захтеви у РАП портал, а након тога ће се радити на њиховом поједностављењу и оптимизацији, кроз правну анализу и серију консултација са привредним субјектима и надлежним органима, доносиоцима прописа.