Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ДИГИТАЛИЗОВАНО ПРВИХ 13 УСЛУГА МИНИСТАРСТВА ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

25 / 02 / 2022

Београд, 25. фебруар 2022 – Првих 13 услуга Министарства заштите животне средине намењених привреди од данас је дигитализовано и доступно на Порталу еУправа. Нове електронске услуге Министарства, са већ постојећих 29 услуга за привреду које су раније уведене Програмом еПАПИР на Порталу еУправа, чине тек први корак у доступности јавне управе кроз електронску комуникацију и стицање дозвола и лиценци на једноставан и брз начин.

– Дигитализацијом административних поступака олакшавамо и омогућавамо привредницима у Србији јефтиније и брже пословање приликом подношења и добијања дозвола и лиценци које издаје Министарство. Изузетно је важно да јавну управу ставимо у службу сваког грађанина и сваког предузећа и да обилажење шалтера више не буде обавеза ни грађана, ни привреде. Стога ћемо наставити интензивно да радимо како бисмо им обезбедили услуге јавне управе на дохват руке – рекла је министарка заштите животне средине Ирена Вујовић.

Вујовић је навела да ће Министарство до краја године бити у могућности да и остале услуге пружи електронским путем, истичући да је приоритет дигитализација административних поступака и услуга у области “Зелене агенде“.

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу др Михаило Јовановић истиче да је Министарство заштите животне средине једно од првих министарстава које се посветило дигитализацији свих услуга које пружа грађанима и привреди.

– Од данас можемо користити првих 13 дигитализованих поступака/услуга за привреду у области заштите животне средине. Дигитализацијом ових поступака олакшавамо и омогућавамо за скоро 2.250 привредника у Србији јефтиније и брже пословање приликом подношења и добијања дозвола и лиценци које издаје Министарство заштите животне средине. Јавну управу стављамо у службу сваког грађанина и сваког предузећа. Обилажење шалтера више не сме да буде обавеза ни грађана ни привреде – рекао је Јовановић.

Директорка Републичког секретаријата за јавне политике (РСЈП), Бојана Тошић, је указала да је у том циљу Влада обезбедила свеобухватан приступ поједностављењу и дигитализацији услуга јавне управе.

– У циљу унапређења пословног окружења и смањења административног оптерећења за привреду, Влада спроводи свеобухватни реформски процес како би јавна управа била у служби привреде и грађана. Програмом еПапир на јединствен и свеобухватан начин Републички секретаријат за јавне политике, у партнерском односу са привредом и јавним институцијама, координише процес поједностављења и дигиталне доступности услуга јавне уптраве. Припремили смо и учинили јавно доступним 42 дигиталне услуге за наше привренике на Порталу еУправе и 10 услуга на Порталу Министарства за рударство и енергетику. Највећу подршку у дигитализацији, до сада нам је пружио Фонда за добру управу Уједињеног краљевства и Британске амбасаде у Београду кроз пројекат Унапређење пословног окружења у Србији, који је реализовала Међународна финансијска корпорација (IFC), као и ГИЗ у делу дигитализације услуга Министарства рударства и енергетике. Да добро радимо овај посао потврђује и награда коју је Србија освојила на глобалном такмичењу у организацији Партнерства за отворену управу, где је еПАПИР освојио друго место у конкуренцији 18 европских држава, као реформа са највећим утицајем на грађане и привреду. – истакла је Тошић.

Први дигитализовани административни поступци Министарства заштите животне средине, између осталог, укључују издавање дозвола и измена дозвола за увоз/извоз заштићених врста дивље флоре, фауне и гљива, флуорованих гасова са ефектом стаклене баште, као и производа и/или опреме који садрже флуороване гасове са ефектом стаклене баште.

 

Списак дигитализованих поступака Министарства за заштиту животне средине можете погледати на линку ОВДЕ.