Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Конференција Е-ПАПИР

08 / 05 / 2018

Дигитализација административних поступака штеди новац грађана

Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић оценила је да поједностављивање и дигитализација административних поступака штеде време и новац привреди и државној управи, али и да се на тај начин смањује и могућност корупције. Брнабић је на отварању конференције „е-Папир – смањење административног оптерећења“ истакла да је пројекат „е – Папир“ који се у Србији спроводи две године са циљем да се попишу и дигитализују сви административни поступци и остали услови пословања, амбициозан и комплексан, и поручила да ће Влада бити упорна у његовој имплементацији.

Овај процес највише помаже малим и средњим предузећима у Србији. Велике компаније имају своје велике правне тимове и немају те проблеме, али зато су почетници, предузетници и мала и средња предузећа осетљиви на администрацију и увек им се тражи још један папир, рекла је премијерка.

Она је додала да се на овај начин даје сигнал да се здрава и ефикасна економија базира пре свега на економији предузетника и малих и средњих предузећа.

Председница Владе је истакла и да је проверила како иде процес укидања печата, напоменувши да и даље постоји отпор јавне управе.

Ипак, обећавам да ћемо до краја мандата ове Владе укинути печат, поручила је она.

Шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици оценио је да је Србија постигла напредак у многим областима, а да су тај напредак, посебно економски, констатовале и друге међународне институције, попут Светске банке.

Фабрици је додао и да постоји много сегмената који морају да се реформишу и унапреде када је у питању јавна управа.

Реформа административних процедура за мала и средња предузећа је заиста кључна. И у Србији, као и у већини земаља ЕУ, мала и средња предузећа чине 99 одсто свих привредних друштава у којима раде две трећине запослених грађана, истакао је Фабрици.

Он је подсетио на то да је ЕУ највећи донатор у области малих и средњих предузећа од 2001. године, те да је за тих 17 година донирала 110 милиона евра само у овој области.

Пројекат о којем смо данас говорили вреди 2,5 милиона евра. Ми ћемо преиспитати свих 2.500 различитих прописа које имамо овде, концентрисаћемо се на најважнијих 30 одсто прописа и наставити да радимо даље у овој области, рекао је он.

Амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф навео је да очекује да реформе унапреде пословну климу, као и да поједноставе и укину око 50 поступака што ће потенцијално уштедети 20 милијарди динара.

В.д. директора Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић рекла је да пројекат траје две године, а да је циљ системски рад на смањењу административних оптерећења привреде.

Крајњи циљ је да до краја пројекта сви представници привреде све завршавају онлајн из својих канцеларија, рекла је Тошић.

Очекивани резултати пројекта „е – Папир“ до 2021. године су успостављање регистра свих административних поступака, оптимизација 500 најучесталијих и најскупљих поступака, дигитализација 100 поступака за издавање дозвола, сагласности и друго, као и смањење административних трошкова привреде за минимум 15 одсто (са тренутних 3,46 одсто на 3 одсто БДП-а).

До сада су се у овај пројекат Владе Србије укључиле 84 институције јавне управе на републичком нивоу, а пописано је око 2.500 административних поступака, док су сви поступци једнобразно описани и унети у електронску базу.

Републички секретаријат за јавне политике је кординатор Пројекта,а Министарство привреде предлагач законског оквира за његово спровођење.