На конференцији „Од шалтера до дигиталне трансформације“, одржаној 8. октобра 2019. године, Републички секретаријат за јавне политике представио је Програм за поједностављење административних поступака и регулативе еПапир. Програм је посвећен побољшању услова за пословање кроз оптимизацију, модернизацију и дигитализацију административних поступака.

У присуству председнице Владе, представника амбасада, државних и међународних институција и привредника, овом приликом је представљен програма Владе Републике Србије „е-Папир“, досадашњи резултати и наредни кораци на поједнoстављењу пословања у Србији и успостављању јединственог места са свим потребним информацијама за привреду.

У свом уводном обраћању Бојана Тошић, директорка Републичког секретаријата за јавне политике, навела је да је један од основих циљева еПапира да се кроз анализу укину непотребне процедуре и мењају прописи како би поступке учинили једноставнијим и тиме растеретили привреду. Овај процес обухвата постојеће поступке на републичком и покрајинском нивоу, који се односе на привредне субјекте, а крајњи резултат  јесте да читава привреда може своје административне обавезе завршити online из сопствене канцеларије. Кроз укидање само 2 поступка у Фонду пензијског и инвалидског осигурања, успостављењем комуникације три система, Пореске управе, Централног регистра обавезног социјалног осигурања и ПИО фонда,  остварена је уштеда за привреду од скоро 30 милиона евра на годишњем нивоу. Обраћајући се присутнима, са поносом је истакла да еПапир представља заједнички пројекат Владе и привреде и додала да консултације са привредом морају постати правило.

Премијерка Ана Брнабић се осврнула на анкету 1000 предузећа, истраживање коју је урадио USAID Пројекат сарадње за економски развој, где је запажено да је порастао проценат привредника који су се изјаснили да је предвидивост пословања у Србији повећана у последњих 12 месеци. Од великог је значаја податак да се чак 74% предузећа сагласило да јавна управа у 2019. години ради ефикасније него пре годину дана, а 72% малих и средњих предузећа сматра да је порасла транспарентност пословања у Србији. Од 2017. године, када је пуштен у рад систем за аутоматску размену података, преко 5,3 милиона података је електронски размењено у оквиру јавне управе, што значи да исти тај број папира није штампан, и да се већ у томе огледа уштеда која је остварена и за привреду и за јавну управу. На овај начин, грађани и привреда више неће бити курири држави, већ ће држава овај посао обављати за њих, а легендарне реченице „фали ти још један папир“ и „где је печат“ ће отићи у заборав.

Шеф делегације ЕУ у Србији, Сем Фабрици, поздравио је напоре Владе РС на успостављању ефикасније јавне управе и истакао задовољсто увођења модерних и ефикасних регулаторних оквира који највише значе малим и средњим предузећима, јер се у њима налази две трећине радних места у Србији. „Србија свакако иде у правом смеру“, истакао је Фабрици и присутнима поручио да је ово почетак једног великог посла на коме је потребно сви заједно да радимо.

“Квалитет јавних услуга је веома добар индикатор добре управе. Задовољство са јавним управама, као што је Е-управа, се директно преводи у поверење у рад Владе. Ефикасна администрација и поуздано суседство су основа за инвеститоре при одлучивању за инвестирање у једну земљу“ – поручио је Томас Шиб, амбасадор Савезне Републике Немачке.

Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, којим руководи министар Зоран Ђорђевић, прво је преместило свој сервис и апликације у јединствен Дата центар и сву документацију објединило на једном месту.        „У следећој години планирамо да уведемо комплетну дигитализацију социјалне заштите, уводимо „Document Management System-DMS“ систем који већ постоји у Републичком фонду за пензијско и инвалидско осигурање и Националној служби за запошљавање, јер желимо да сви документи који се преносе буду доступни и видљиви свима, наравно, у складу са овлашћењиима“, рекао је министар.

Реформа која се спроводи у оквиру поменутог министарства била је и повод да се министру Зорану Ђорђевићу додели награда за Лидера у модернизацији и трансформацији јавних услуга, као признање за досадашње резултате.